Proč myslet na pojištění pro podnikatele
Provozování vlastního podnikání vyžaduje od podnikatele nejen dobrý nápad a obchodní vkus, ale také hodně odvahy. Je třeba si uvědomit, že vlastník společnosti je odpovědný za zaměstnance, majetek společnosti i za jakékoli škody způsobené zákazníkům. Proto je tak důležité, aby osoba, která podniká, měla sjednáno pojištění pro podnikatele v rozsahu, který vyhovuje jeho konkrétním potřebám.
Co se vyplatí pojistit při podnikání?
Nejoblíbenější formou pojištění mezi podnikateli je základní pojištění odpovědnosti za újmu. Ačkoli se jedná o nabídku, kterou využívá mnoho podnikatelů, ve většině případů nejde o povinný produkt. Výjimkami v této kategorii jsou pojištění pro výkon konkrétních činností, jako je například povinné pojištění odpovědnosti za škodu způsobené v profesích jako jsou advokát, účetní, auditoři či poskytovatel zdravotní péče. Jedná se o občanskoprávní odpovědnost podnikatele za materiální nebo osobní škody způsobené třetím osobám v důsledku podnikání. Omezený rozsah tohoto pojistného produktu však může zahrnovat ztráty způsobené majetkem ve vlastnictví podnikatele, s výjimkou škod, ke kterým došlo v souvislosti s provozováním podnikání.
Druhým typem pojištění je pojištění majetku. Zde lze pojistné produkty určené pro pojištění zásob, nemovitosti, věci movitých, ale i pro takové položky jako jsou peníze, cennosti, ceniny a další věci. Vhodné je také sjednat si přerušení provozu, kterým pokryjete ušlý zisk a ochrání vás před velkými škodami na majetku.
Pojištění je podnikateli stále podceňováno
Ačkoliv je pojištění pro podnikatele jednoduchým produktem, který chrání jejich majetek i klidné spaní, stále jej řada podnikatelů podceňuje. Nečekaná událost jako je havárie v provozovně nebo jejich úraz, se kterým skončí v nemocnici, je přitom může dovést až na samotný pokraj krachu. Je proto dobré myslet na pojištění včas a předejít tak velkým finančním ztrátám.
Specialisté z Eurovalley jsou připraveni pomoci vám s řešením pojištění právě pro vaši firmu, ať už jste drobným podnikatelem nebo nadnárodní korporací.
Zuzana Adamcová
Key Account ManagerV pojišťovnictví pracuje od roku 2011. Nejdříve na straně pojišťovny jako vedoucí podpory makléřského obchodu v Allianz, od roku 2019 působí ve společnosti Eurovalley, kde se v současnosti zaměřuje především na klienty z oblasti logistiky.