Víno jako dárek? Jedině s příběhem.
Blíží se čas vánoční a mnohý obchodník nebo marketér si láme hlavu, jakým dárkem potěšit své klienty. Všechny tradiční dárky již prošly rukama několikrát ve všech směrech a těžko se hledá něco originálního, co by naklonilo klienta na obchodníkovu stranu.
Víno je jedním z těch nejtradičnějších. Často to funguje tak, že marketingové oddělení vybere a obchodníci předají, hotovo, odškrtnuto. U nás hledáme jinou cestu. Stejně jako v práci i v obdarovávání vidíme v Eurovalley více než jen transakci, hotovo a máme to za sebou.
Protože k vínu máme velmi dobrý vztah, obdarováváme klienty vínem. Ale je to osobní víno, naše víno. Život nám totiž napsal příběh, který se k němu vztahuje. A přestože zatím nemáme vlastní vinice, takže i za našimi víny je stále mnoho cizí dřiny, dovolíme si říkat jim naše. Protože…
Začalo to u našeho klienta, kterého jsme si oblíbili jednak proto, že se s ním výborně jedná, a také proto, že má skvělý cit pro vyvážení chutě vína. Po několika akcích v jeho sklípku, kde si i naši klienti chválili skvělá červená i bílá vína, jsme se dohodli a v našem vlastním sklípku se jednoho dne objevily první 3 stolitrové tanky. Mohl bych pokračovat rovnou balením vína do dárkových krabic, ale přeskočil bych to nejkrásnější… tedy péči o víno do doby, než si jej nastáčíme do vlastních lahví. Tato péče leží na bedrech především našeho obchodního ředitele Luďka Petera, ale není to těžký úděl, naopak je to radost z práce, která na konci jen potvrdí víno vynikající chuti. Řekl bych, že si víno Luďka našlo a postupně získalo celé jeho srdce…
Závěrečná fáze, kdy víno lahvujeme, špuntujeme, lepíme vlastní etikety a balíme do krabic, je nám velkou příležitostí se ve firmě společně potkat, náležitě okoštovat a zamyslet se, která vína by udělala radost kterým klientům a obchodním partnerům. Pro letošní rok máme připravena vína z ročníku 2016:
-
-
-
- Modrý Portugal – pozdní sběr (suché)
- Chardonnay – pozdní sběr (polosladké)
- Müller Thurgau – pozdní sběr (polosuchý)
- Tramín červený – pozdní sběr (sladké)
- Ryzlink rýnský – pozdní sběr (polosladké)
- Dornfelder barrique – pozdní sběr (suché)
-
-
Je to náš další gurmánský teambuilding společně s vařením gulášů a zelňaček, ve kterých jsme také značně úspěšní. Již to tak vypadá, že úspěch je naším údělem, a tak se s vámi rádi podělíme o další várku našich úspěchů zakletých do výborných vín.
Jakub Šimonovský, jednatel Eurovalley s.r.o.
Vinotéka Eurovalley